Obalna cesta in ledenik Svartisen
Jutro je bilo oblačno, skrbelo naju je, kako bo z ogledom ledenika Svartisen. Po vožnji z dvema trajektoma (Kilboghamn- Jektvik in Ågskardet – Forøja) sva prispela v Holland. Tam sva se vkrcala na majhno ladjico, ki vozi do izhodišča za ogled ledenika. Pot do vznožja ledenika je dolga štiri kilometre. Za nekaj kron sva si izposodila kolesi in si tako dodatno popestrila izlet. Pot do ledenika vodi preko skalnatega pobočja. Različne barve granita z vmesnimi belimi progami so posebno doživetje. Na žalost je bila tik nad ledenikom megla, zato je bil viden le njegov spodnji del. Modro prosejavoč led je bil lep v svojih nenavadnih oblikah, a še lepša se nama je zdela skalnata okolica ledenika.
Lofoti
Trajekt je pristal v Moskenesu, od koder sva se odpeljala v mestece Å, kraj z najkrajšem imenom. Å je očarljivo naselje z rdečimi hiškami na kolih, pravljično lepo. Celo mestece je na nek način spremenjeno v muzej. Sprehodila sva se po ulicah, v stari pekarni kupila odličen kruh, si od blizu ogledala in vohala polenovke, ki se sušijo na zraku. Obiskala sva ribiški muzej, kjer so prikazali film o življenju na Lofotih, lovljenju in predelavi polenovk. V muzeju so razstavljeni čolni, oprema za lovljenje in predelavo polenovk ter seveda posušene ribe različnih velikosti.
Nadaljevala sva z vožnjo po Lofotih, vsepovsod so bili podobni prizori, visoke gore, porasle s travo, marsikje je bil še sneg. Obiskala sva severno stran otoka in se napotila v Nusfjord, majhno vas, ki je v celoti spremenjena v muzej. Domačini v vasi sicer živijo, a so vse hiše spremenjene v muzeje, galerije, trgovine… Ob vstopu v vas je potrebno plačati vstopnino. Zvečer sva prespala v kampu Lyngjaer, kjer sva v pogovoru z lastnikom ugotovila, da pozna Slovenijo in da se jeseni odpravlja na dopust v Moravske toplice. Odpeljala sva se v Svolvaer, glavno mesto Lofotov, se iz čiste vljudnosti ustavila in razgledala. Pri tem sva ugotovila, da je mesto živahno in privlačno. V pristanišču sva opazila turiste, ki so se vračali z izletov s hitrimi čolni. Tudi midva sva se odločila za adrenalinsko vožnjo s hitrim čolnom do Trollfjorda. Pred odhodom so vsem potnikom dali nepremočljive kombinezone, kape, rokavice in zaščitna očala. Voznika sta nam razložila, kako naj pravilno sedimo in se držimo za ročaje sedeža ter opozorimo na morebitne težave, nato smo se z veliko hitrostjo odpeljali.
Laponska in Finska
Stockholm in Južna Švedska
Sproščeno vzdušje je bilo tudi pred kraljevo palačo, kjer sva gledala menjavo straže. Vodička v parlamentu je podrobno razložila postopke in delo v hramu demokracije. Vsaka primerjava z našim parlamentom je popolnoma neprimerna. Potepala sva se po parkih v centru mesta ter se nehote zastonj peljala z ladjico.
Navdušil naju je Fotografiska musseet, kjer so bile na ogled fotografije številnih priznanih avtorjev.
København
Razgledala sva se po centru, si ogledala nekaj palač, obiskala nekaj parkov, cerkva, se peljala z ladjico in se vzpela na vrh Vor Frelsers Kirke, od koder je čudovit razgled na mesto.
Le nekaj korakov stran je Christiania, predel mesta, ki so ga leta 1971 zavzeli hipiji. Od takrat ima ta predel mesta delno avtonomijo, svoje zakone, celo svojo valuto.
Revolucionarji so ostareli, se izpeli, država je dosegla celo to, da plačujejo davke. Samo naselje je zanimivo, vsepovsod so hiše, porisane in popisane z grafiti, mnogo je trgovin, v katerih prodajajo marihuano in hašiš. Fotografiranje je prepovedano, na kar te tudi vljudno, a odločno opozorijo. Vse skupaj je bolj ali manj turistična atrakcija, od revolucije ni ostalo veliko.
Obisk Københavna ne bi bil popoln brez vožnje z ladjico po kanalih, ki nudi drugačen pogled na mesto.