Letos bo v Katarju od 20. novembra do 18. decembra potekalo Svetovno prvenstvo v nogometu. To bo prvo svetovno prvenstvo v nogometu, ki bo potekalo v arabskem svetu in hkrati prvo prvenstvo, ki ne bo potekalo od maja do julija. V čast prihajajočemu prvenstvu smo tokrat izbrali 5 zanimivosti o glavnem mestu Katarja – Dohi.
#1: Doha je zelo zanimivo in dobro razvito mesto z mnogimi vrhunskimi hoteli, restavracijami in neštetimi turističnimi zanimivostmi. Je glavno in največje mesto Katarja, le 12 % prebivalstva države pa je Katarcev. Zanimivo dejstvo je, da kar 99 % katarskega prebivalstva živi v Dohi. To je delno zato, ker večino države obsega puščava, deloma pa zato, ker so skoraj vsi Katarci na moč bogati in si lahko privoščijo življenje v prestolnici.
#2: Ime Doha je izpeljano iz arabskega izraza “Dohat”, kar pomeni okroglost, in se nanaša na zaobljene zalive, ki obkrožajo mesto. Doha je bila ustanovljena v bližini mesta Al Bidda nekje v dvajsetih letih 19. stoletja. Uradno je bila razglašena za glavno mesto države leta 1971, ko se je Katar osamosvojil od britanskega protektorata.
#3: Po podatkih zadnjega popisa iz decembra 2020 prebiva v Dohi za približno trikrat več moških kot žensk. Katar je pravzaprav država z najvišjim razmerjem med moškimi in ženskami na svetu. Celotna populacija države je po zadnjem popisu 2.846.118, od česar je žensk le 811.600.
#4: Doha se nahaja na osrednji vzhodni obali polotoka približno 5 km od vzhoda proti zahodu. V dolgem poletju od maja do septembra se povprečne temperature gibljejo okoli 45 stopinj. Ravno zaradi prevelike temperaturne obremenitve so svetovno prvenstvo v nogometu tokrat izjemoma iz pozno pomladnih oz. zgodnje poletnih mesecev prestavili na november in december. Zimske temperature običajno nikoli ne padejo pod 7 stopinj.
#5 Doha ima najdaljšo neprekinjeno kolesarsko pot na svetu. Olimpijska kolesarska steza v Dohi drži Guinnessov svetovni rekord kot najdaljša neprekinjena kolesarska pot na svetu. 33 kilometrov dolga proga, ki jo je ustvaril Ashghal, organ za javna dela v Katarju, je bila dokončana leta 2020. Poteka skozi kar 18 podvozov. Hkrati je proga tudi rekorderka v najdaljšem neprekinjeno položenem kosu asfaltnega betona v dolžini 25,3 kilometra.