Tradicionalni izlet v Dalmacijo – Dubrovnik, Lopud, Mljet

Žiga in Nataša

Kaj pričakovati od 14. tradicionalnega izleta s Kompasom Novo mesto vsak prvi vikend v oktobru? Obisk enega izmed otočkov v Jadranskem morju, obvezen večerni koncert dalmatinskih klap, super vodička, dobra družba, obilo dobro volje in obvezen skok v morje, ne glede na vreme in temperature. Vse to je veliko obetalo, zato sva se odpravila na izlet. Nekateri udeleženci so bili na izletu že večkrat (tudi 10 krat), tako da je bilo že od začetka naše poti prijetno in zabavno, saj se jih je večina poznala med seboj. Čeprav sva bila med najmlajšimi udeleženci, sva se počutila odlično, saj je bila družba zelo odprta in so naju lepo sprejeli.

Naša pot se je začela v Ljubljani 1.10., ko je ob 22h avtobus speljal z Dolgega mostu proti Dubroviku in naši končni destinaciji otoku Lopud.
Na poti smo pobrali še druge udeležence in naša nočna vožnja se je začela. Na poti smo malo klepetali in malo spali, vsekakor pa je vožnja hitro minila in že smo prispeli na plažo nekaj kilometrov pred Dubrovnikom, kjer smo se nadihali svežega morskega zraka in izvedli pozdrav soncu.
Picture
V krogu prijateljev izvajamo pozdrav soncu…
in tudi sonček je prišel pozdravit nas 🙂

Po super prebujanju smo že hiteli proti Dubrovniku, da smo ob 10h zjutraj v Dubrovniku ujeli ladjo, ki nas je popeljala na otok Lopud, kjer smo prebivali naslednja dva dni.

Otok Lopud – raj na Jadranskem morju, redka poselitev, peščena plaža Šunj, otok brez avtomobilov

Prvi dan smo preživeli na otoku Lopud, kjer smo si ogledali mesto Lopud in se sprehodili do peščene plaže Šunj. Otok Lopud, ki mu rečejo tudi “raj na Jadranskem morju“, leži na jugu Jadrana in spada v skupino Elafitskih otokov, kiležijo severno od  Dubrovnika. Otok Lopud ima mediteransko klimo in 215 sončnih dni letno. Obdajata ga otoka Koločep in Šipan.
Picture
Pogled z otoka Lopud proti otoku Šipan, ki je v ozadju. Spodaj leži mesto Lopud. Na levi strani v zalivu se vidi naš hotel Lafodia.
Na otoku trenutno živi 249 prebivalcev, vrhunec poselitve pa je bil v 15. stoletju, ko je otok poseljevalo okoli 1000 prebivalcev. Takrat je bil otok zadolžen tudi za 80 morskih plovil in ladjedelnic. Otok ima do mesta Dubrovnik dnevni dostop z ladjo, vendar je vseeno najmanj naseljen otok v okolici Dubrovnika. Lopud ima površino 4,63 km2, medtem ko ima obale kar 11,5 km, od tega 1 km čudovite peščene plaže Šunj, ki smo jo obiskali tudi mi. Najvišji vrh otoka Lopud je Polačica  z 216 m.n.v.

Plaža Šunj – čudovita peščena plaža, primerna za družine z otroki

Plaža Šunj je čudovita peščena plaža, ki se nahaja na jugovzhodni strani otoka Lopud. Plaža je zelo primerna za družine z otroki, saj je plitka, tako da je potrebno hoditi vsaj 100 m v morje, da bi lahko zaplavali. V bližini plaže sta tudi dve restavraciji, ki poskrbita za lačne in žejne turiste. Prava milina plaže je v peščenih plitvinah, ki se raztezajo na stotine metrov.

Na otoku ne boste našli avtomobilov, zato sta hrup in onesnaženje tam neznanki. Domačini se po otoku prevažajo z avtomobili za golf, seveda pa za plačilo prepeljejo tudi turiste.
Picture
Vozilo za golf, s katerim se domačini prevažajo po otoku.
Tudi sam sem se malo preizkusil v vožnji 🙂

Lopud ima dolgo in zanimivo zgodovino. To se odraža v kulturi in arhitekturi, ki še vedno spominja na stare čase. Otok je naseljen že tisoče let, zato najdemo na njem številne ostanke antičnega, rimskega in staroslovanskega obdobja. Romanizirano ime otoka je Lafodia, od tu tudi ime hotela, v katerem smo bivali. Na otoku lahko najdemo ruševine predromanske cerkve sv. Ilija, sv. Petra, sv. Nikolaja, sv. Maura in sv. Ivana.

Gostje lahko uživajo v številnih aktivnostih na otoku. Lahko odidejo na treking po ozkem prelazu med dvema hriboma, lahko si izposodijo kolesa, se potapljajo ali lovijo ribe.

Hotel Lafodia – kraj, kjer se lahko popolnoma sprostite, uživate in pozabite na vsakdanje skrbi

Hotel Lafodia Sea Resort leži na otoku Lopud. Obkrožen je s kristalno čistim morjem in čudovitimi palmami. Tukaj se lahko popolnoma sprostite in pozabite na vsakdanje skrbi. Je eden najboljših in najbolj pohvaljenih hotelov v okolici Dubrovnika. Namestitev in usluge so na najvišji možni ravni.

Prav tako imajo moderno opremljeno kongresno dvorano, ki ima najnovejšo telekomunikacijsko in avdiovizualno opremo. Hotel gosti tudi poročna slavja. Turisti lahko uživajo v številnih športnih aktivnostih (najem kajaka, jadrnice, kolesa, smučanje na vodi) in izletih (Dubrovnik, otok Mljet, Mostar, Korčula, Trsteno), ki jih nudi hotel Lafodia.

Waterhill Lafodia spa – popolno sproščanje v savnah, masažnih bazenih, …

Sodobno opremljen spa center v Hotelu Lafodia ponuja kar nekaj možnosti za popolno sproščanje. Imajo savne, masažne bazene, v svoji ponudbi ponujajo tudi sproščanje za pare (masaže, masažni bazen), na voljo pa je tudi vrsta kozmetičnih storitev in masaž (mediteranska, masaža 1.000 otokov, masaža z vročimi kamni)…

Otok Mljet – nacionalni park, slana jezera, najbolj zelen otok, kraško območje, kolesarske in peš poti

Naslednje jutro nas je čakal izlet z ladjo do enega izmed osmih nacionalnih parkov Hrvaške, nacionalnega parka Mljet. Že pred odhodom na izlet smo proučili vremensko napoved, ki je trdila, da bo pihal močan jugo. Zato smo se na pot odpravili že ob 8. uri zjutraj, da bi imeli na morju čim boljše pogoje za plovbo.
Picture
Ladja, ki nas je odpeljala na otok Mljet.
Otok Mljet.
Naša pot se je začela neposredno pred našim hotelom, nadaljevali smo jo mimo otoka Šipan, nato smo pripluli do Mljetskega kanala, kjer se je veter umiril in naša plovba se je nadaljevala bolj mirno. Po treh urah plovbe smo pristali na Mljetu pred hotelom Odisej, od koder poteka približno 500 metrov dolga pešpot skozi borov gozd do dveh Mljetskih jezer, kamor smo bili namenjeni tudi mi.
Mljet je osmi največji otok na Hrvaškem, dolg je 37 kilometrov, njegova širina pa znaša do 3 kilometre. Okoli 70 % otoka je poraščenega z borovimi gozdovi in velja za najbolj zelen dalmatinski otok.
Na Mljetu je kraško površje, zato lahko na njem najdemo številne kraške doline. Ena takih je na severozahodu otoka, njena posebnost pa je, da je potopljena dolina, v kateri ležita Mljetski jezeri: Malo (24 ha) in Veliko jezero (145 ha). Ti dve jezeri sta vključeni tudi v nacionalni park. V preteklosti so bile glavne gospodarske dejavnosti otoka ribolov, vinogradništvo, gojenje oliv in poljedeljstvo. Danes pa prevladuje predvsem turizem, ki je v porastu.
Picture
Kanal med Malim in Velikim jezerom. V ozadju je Veliko jezero.
Na otoček Sveta Marija na Velikem jezeru smo se peljeli z ladjico.

Veliko in Malo jezero sta slani jezeri, čeprav v preteklosti ni bilo tako. Jezeri sta bili sladkovodni, vendar je pretila nevarnost malarije, zato so kanal, ki povezuje jezeri z morjem razširili, tako da je slana voda pritekala v jezeri. Na sredini Velikega jezera leži otoček Sveta Marija (120 x 200 metrov), na katerem se nahaja benediktinski samostan iz 12. stoletja, ki je simbol nacionalnega parka.

Imeli smo super kapitana.
Picture
Otoček sv. Marije s cerkvijo in benediktinskim samostanom.

Pri kanalu v Malem jezeru smo se odločili, da poizkusimo, kakšna je voda. Velika večina se nas je kljub oblačnemu vremenu in malo hladnejši vodi pogumno odpravila vanjo. Saj ko si bil v vodi, je bila prav prijetna. Še boljše pa je bilo, ko smo prišli iz vode in so nas pričakali gospodje s kapljico rujnega, ki je ogrela še tako premraženega kopalca. 🙂

Pogumno kopanje v Malem jezeru.
Picture
Pred cerkvijo je bil prostor, kjer so v preteklosti shranjevali oljčno olje.

Na ladji nas je pričakalo res okusno kosilo, potem pa smo se s polnimi želodčki odpravili na dolgo pot proti našemu hotelu. Dolga predvsem zato, ker smo morali zaradi močnega vetra ubrati drugačno pot plovbe kot pa ob prihodu na Mljet. Za povratek smo morali iskati čim bolj mirno morje, ali kot rečejo pomorščaki, “bonaco“.

Po večerji v hotelu, nas je pričakala dubrovniška klapa Kaše, ki je poskrbela za odličen zaključek večera.

Med nastopom so dobili novo članico 🙂
Picture
Predstavitev mlade klape Kaše.

V nedeljo zjutraj smo se poslovili od hotela Lafodija. Čakal nas je še vrhunec našega izleta, to je bil obisk Dubrovnika. Eden od potnikov je praznoval rojstni dan in na ladji proti Dubrovniku ga je vodička presenetila z darilom za rojstni dan. Gospod se je spomnil tudi na ostale potnike na ladji in z vsakim nazdravil, ko pa je zmanjkalo “prave” pijače, je nazdravil s prav “posebno”, to je bilo mleko.

Slavljenec.
Picture
Ko zmanjka “žlahtne” pijače, tudi mleko pride prav.

Dubrovnik – ena izmed najbolj priljubljenih destinacij, pestra zgodovina, lepo ohranjena arhitektura

Kljub temu da je oktober, je Dubrovnik še vedno oblegan z množico turistov, ki ga obiščejo s križark. Pred vhodom v staro mestno jedro Dubrovnika smo se razdelili v dve skupini, saj nas bi bilo drugače preveč. Voden ogled je potekal v slovenskem jeziku, kar na Hrvaškem redko doživite. Zanimivost je bila tudi ta, da je našo skupino vodila vodička, ki je svoje medene tedne preživela prav na otoku Lopud, kjer smo bivali tudi mi.
Dubrovnik je s svojo dih jemajočo naravno lepoto, popolnim podnebjem, bogato zgodovinsko dediščino in raznoliko turistično ponudbo eden izmed najbolj priljubljenih destinacij v regiji. Zgodovina Dubrovnika, ki sega vse do antičnih časov, je polna zanimivih dogodivščin, legend in bitk proti tuji nadvladi, ki so se izmenjavale z obdobji blaginje in neodvisnosti. Vse to je pomagalo izoblikovati tako posebno mentaliteto in kulturo kot tudi lepo ohranjeno mestno arhitekturo.
V starem mestnem jedru smo se najprej sprehodili po najbolj znani mestni ulici Stradun, kjer se ob poti vidijo tudi številne znamenitosti in spomeniki.
Za pot po obzidju si je potrebno pripraviti obilico vode, saj je bilo vroče in soparno, čeprav je bil že oktober. Le kako vroče je tukaj šele poleti. Obzidje je namreč zelo dolgo in ima kar nekaj vzponov. Kljub staremu mestnemu jedru, kjer so hiše druga pri drugi, so iznajdljivi prebivalci Dubrovnika našli tudi prostor za rekreacijo. Ko smo zapustili Dubrovnik, je bilo na obeh avtobusih zelo prešerno, čeprav nam je bilo žal, da se naš izlet približuje  koncu.

Dolina Neretve – “trgatev” oziroma obiranje mandarin

Na poti domov smo se peljali mimo doline Neretve, ki je v tem času polna mandarin, zato smo bili veseli, ko nam je vodička povedala, da se bomo za kosilo ustavili v restavraciji Villa Neretva, ki poleg kosila ponuja tudi obiranje mandarin, te so vključene v ceno kosila. Vsak si lahko nabere točno določeno količino mandarin v vrečko, ki ti jo dodelijo. V restavraciji sta nas najprej pričakali pijača dobrodošlice in živa glasba. Pričakal nas je tudi lastnik restavracije ter nas skupaj z družino popeljal do bližnjega sadovnjaka, kjer smo si sami nabrali mandarine. Tako smo nekateri prvič v življenju jedli mandarine, ki niso prepotovale nešteto kilometrov. Vsi udeleženci smo si jih z veseljem nabrali še za pot in za bližnje osebe, ki so nas čakale v Sloveniji.
Pridelava mandarin v dolini Neretve nima prav dolge zgodovine. Prve plantaže so namreč zasadili šele v 60. letih 20. stoletja, potem ko so z obsežnim izsuševanjem neplodna močvirja v delti Neretve iztrgali vplivom morja in jih spremenili v rodovitna polja. To je predstavljalo prelomni trenutek v življenju tamkajšnjih prebivalcev, ki so se do takrat preživljali z lovom in ribolovom ter s figami in z vinsko trto. Kakovostna zemlja in blago sredozemsko podnebje sta  se izkazala za idealna za pridelavo vseh vrst agrumov. Sezona obiranja zrelih mandarin traja od oktobra do decembra. V zadnjih letih pa vsi ti nasadi nimajo samo gospodarskega pomena, temveč tudi turističnega, saj prihaja vedno več ljudi, ki si jih ogledujejo.
Tako se je naše prijetno druženje zaključilo in 14. tradicionalni izlet prvi vikend v oktobru se je končal z dolgo potjo proti Sloveniji. Torej, če niste prepričani, kaj bi počeli naslednje leto prvi vikend v oktobru, vam toplo priporočava, da se odločite za ta izlet v organizaciji agencije Kompas Novo mesto, saj vam ne bo žal, ker bo družba in vzdušje ponovno odlično, destinacija pa naj ostane še nekaj časa skrivnost. 🙂

Komentirajte!

Kako pa je vam všeč Dalmacija? Ste že bili v Dubrovniku ali obirali mandarine? Bi se udeležili takšnega izleta?