Biograd – reportaža za morske sladokusce (Kornati, plaže, kulinarika, Harley Davidson…)

mag. Simon Meglič

Zaželela sva si doživeti lepote Dalmacije. Malo sva pogledala po zemljevidu in kmalu ugotovila, da ima Biograd super lego za izlete (Kornati, Slapovi Krke, Vransko jezero, Zadar…). Kocka je padla in sva spakirala kovčke.

Zadala sva si en cilj, da maksimalno uživava in doživiva čim več lepega v enem tednu. Preberite, kako nama je to uspevalo. Še posebej pa priporočava članek tistim, ki se odločate, kam bi bilo najbolj smiselno odpotovati na Hrvaški obali. Nama je bil Biograd super izbira.

Plaže za prste obliznit

Plaže v Biogradu so nama zelo ugajale. Večinoma so bile prodnate, tako da je bil dostop do morja prijeten. Glavna plaža, ki se razteza do bližnjega Pakoštana, je zelo dolga, tako da zlahka najdeš kotiček, ki ti ustreza. Voda je bila čista in osvežujoča.

Jaz sem tisti, ki se pred največjo vročino rad umaknem v senco. Tukaj jo je veliko, tako da sem se zlahka skril pred soncem.

Ob plaži poteka tudi dolga sprehajalna pot, ob kateri je kup stojnic s spominki, igračami in prigrizki. Kot nalašč tudi za večerne sprehode.

Izlet na Kornate, bisere Jadrana

Izbrala sva celodnevni izlet z ladjo, ki naju je iz Biograda popeljala v osrčje Kornatov na nepozaben izlet.

Kornati imajo kar 125 otokov in otočkov različnih velikosti. Nekateri so povsem goli, drugi pa imajo nekaj grmičevja. Zelo so slikoviti, saj njihova razpršenost in stožčasta oblika nudita nepozabne razglede in odličen material za fotografske objektive. Najvišji vrh otočja je 235 m visoki Veli vrh, ki leži na otoku Kornatu.

Severne obale otokov se blago spuščajo proti morski obali, južne obale pa so ostro prisekane in se strmo spuščajo v morje. Poglejte si na slikah klife, ki so tudi višji od 90 m. Voda je res čista in zeleno modra. Srečali smo kar nekaj jadrnic, saj so Kornati za jadralce eden najlepših delov Sredozemlja.

Ustavili smo se v narodnem parku Telašćica, kjer smo se peš odpravili do slanega jezera. Srečali smo tudi tri spuščene osle, ki so nas pozdravili z veselim riganjem in se nastavljali našim dlanem za božanje. Kopanje v slanem jezeru je bilo nekaj posebnega, saj je voda v njem bolj slana od morske, tako da plavanje mrtvaka ni bil noben problem.

Okrepčali smo se na pristni domačiji, kjer so nam v globoki senci postregli skuše in zrezke. Vino je bilo all inclusive, tako smo iz ure v uro postajali bolj veseli in sproščeni :).

Gospodinja si je vzela čas in poklepetala z nami. Povedala nam je, da je življenje na Kornatih lepo in zahtevno. Večino vode dobijo z deževnico, ki jo imajo s strehe speljano v podzemni rezervoar. Pravi, da je zaradi svoje mehkosti ta voda odlična za pranje perila in las. Prsti povsod primanjkuje, zato je zelo dragocena. Zemljo kopljejo po otoku in si jo prinašajo na vrt in za rože v lončkih.

Zanimivi izleti ( Slapovi Krke in Zadar)

Picture
Z ladjo se lahko popeljete iz Biograda neposredno pod slikovite slapove Krke in se tudi kopate na samih slapovih.
Eno popoldne sva preživela v Zadru, ki je zelo živo mesto, polno arhitekturnih biserov iz preteklosti in trgovinic za nakupovanje. Več o tem izletu pa v naslednji številki Potnik.si.

Mesto Biograd

Staro mestno jedro Biograda je zelo slikovito in ga lahko v eni uri peš prečešete. Polno je starih kamnitih zgradb in raznovrstnih trgovinic. Mesto je bilo prvič omenjeno v 9. stoletju. Imelo je pomembno vojaško vlogo v boju proti Turkom v srednjem veku.

Na manjšem gričku se dviga veličastna kamnita cerkev Svetega Stošije. Všeč nama je bila, ker je bila preprosta in obdana s palmami.

V parku hrvaških velikanov si lahko pogledate miniaturno cerkvico Sv. Roka in na drugem koncu Biograda prav tako miniaturno cerkvico svetega Ante.

Zvečer ima mesto še poseben čar, ko oživijo stare dalmatinske konobe, kjer lahko dobite izvrstno morsko hrano. Precej je tudi lokalov za ležerno pitje kave ali srkanje hladnega pivca.

Na vodi

V Biogradu je parkirana majhna podmornica  s steklenim dnom, s katero greste lahko na ogled rib v res čisti vodi.
Takole je Leja zategovala vrvi ribiškim ladjam. Biograd je bil včasih ribiško mestece, ki pa ima tudi močno poljedeljsko zaledje.

Zanimivosti na sprehodu po Biogradu

Nočno življenje

Promenada ob obali postane še bolj živa, ko pade noč. Kopica sladoledarjev, lokalčkov in trgovinic osrečuje obiskovalce in Leja ni bila nobena izjema. Zelo veliko je med sprehajalci družinic.
Orkester je zvečer pripravil pravi koncert pred mestno hišo. V Biogradu zlahka naletite na kakšno zanimivo prireditev (Biograjske letne igre v avgustu, Biograjska noč 4. 8., Festival klap v drugem tednu v avgustu, Moto party v juniju).

Več o prireditvah in kdaj so, si lahko preberete tukaj.

Harley Davidson show z 20.000 motoristi

Leta 2011 so se lastniki in ljubitelji Harley Davidson motorjev s celega sveta zbrali v Biogradu na Harley Davidson Showu.

Poglejte si atraktiven filmček, kako je bilo na Harley Davidson Showu v Biogradu. Motorji so bili res prava paša za oči.

Gastro miza za otvoritev sezone in gurmanske užitke

Picture
Vsak začetek glavne turistične sezone (letos 31.5. – 2.6. 2013). Vzdolž obale je več kot 1000 m dolg pult s ponudbo tradicionalnih jedi. S prireditvijo simbolično spajajo sadove zelene notranjosti z modrim morjem. Okrog 400 ponudnikov za isto mizo nudi nepozabne dobrote. Samo poglejte tole ogromno posodo s školjkami.

Poglejte si slideshow z utrinki z Gastro mize 2013.

Biograd za otroke

Otroci lahko v Biogradu marsikaj počnejo. Plaža ima položen dostop v morje, tako da je zelo primerna za otroke in hkrati nudi dovolj sence.

Na voljo je kup igral in igrišč tako na vodi kot na kopnem.  Ob plaži sta dva velika tobogana in živahen lunapark. Na cesti nas je presenetila mikimiška. Po mestu vozi tudi vlakec.Ilirija hoteli organizirajo v sezoni različne animacije za otroke in tudi plavalne tečaje.

Gremo športat

14 peščenih in 6 betonskih tenis igrišč je poslastica za teniške navdušence. Tudi midva z Lejo sva odigrala partijo tenisa. Zanimivo je, da je med igrišči nizka ograjica, tako da s svojimi pobeglimi žogicami ne motiš sosedov.

Z biciklom do Vranskega jezera je odličen izlet. Midva sva si za eno popoldne sposodila kolesa v Ilirija travel agenciji. Po vinogradih in oljčnih nasadih, brez vsega prometa sva se s kolesom odpeljala do Pakoštan in Vranskega jezera. Več o tem izletu pa v naslednji številki Potnik.si revije.

Uživanje v Lavander lounga baru

Postelja v lokalu je posebnost Lavander bara pod hotelom v borovi senci. Vsak dobi še trikotno blazino, da je poležavanje res udobno. Ko si takole privoščiš kakšno pivo, je to res za dušo privezat :). Sončni zahod v Lavander baru vam res priporočam. Zvečer pa se tukaj odvijajo tudi bolj razigrane zabave.

Marina Kornati in kulinarika

V mestu se razteza ogromna marina z več kot 800 privezi. Je idealno izhodišče za plovbo na Kornate in hkrati imate na voljo mesto za večerne sprehode. Tudi midva sva si šla pogledat prestižne jahte. Več kot 300 plovil se v tej marini oddaja v charter, kar je največja koncentracija charter plovil na enem mestu na svetu.

Letno v Biogradu poteka več kot 40 mednarodnih regat. Konec oktobra se tukaj vsako leto organizira največja razstava plovil (Boat Show) na Hrvaškem.

Več o marini Kornati >>

V restavraciji marina sva si privoščila odlično gurmansko večerjo. Najprej sva za predjed dobila lososovo in tunino pašteto z ribo, ovito okrog olive. Nato pa so nama postregli z 1 m dolgim pladnjem, na katerem je bil romb (riba iz družine morskih listov), ki velja za eno najokusnejših rib. Šef restavracije jo je pred nama filiral in jo postregel z blitvo. Riba je bila pečena v kaminu na posebnem podstavku. Postregel nama je z vinom, ki ga hotelska veriga Ilirija sama  proizvaja na svojem posestvu in prav tako so postregli z njihovim domačim oljem. Orehove palačinke po njihovem lastnem receptu pa so bile pika na i. Restavracija ob večjih regatah gosti tudi od 500 gostov hkrati.

Camp Soline **** za kamp užitke

Kamp Soline se razteza na 15 hektarih, je ob morju v borovem gozdičku in v neposredni bližini starega mestnega jedra. Več o kampu Soline si lahko preberete na http://www.campsoline.com/
Med Slovenci so zelo priljubljene mobilne hišice, kjer dobiš udobje apartmaja in doživetje kampa po zelo zmerni ceni.

Ilirija hoteli – za brezskrben in udoben dopust

Hoteli ležijo ob morju v neposredni bližini plaže. Midva sva bivala v Ilirija hotelu in v hotelu Villa Donat v Filip Jakov. V obeh sva se odlično počutila in srečala veliko Slovencev. Hrana je zares okusna in nudijo poln penzion (samopostrežni zajtrk, kosilo in večerja), tako nikakor nisva bila lačna.
Picture
Pogled na vse tri hotele z morja.

Hotel Ilirija ****

V Ilirija hotelu imajo manjši spa in fitness center. Privoščila sva si tudi enourno masažo celega telesa, ki je bila odlična in sva bila na koncu popolnoma sproščena in pregnetena. Res jo morate preizkusiti. Nudijo pa tudi kup lepotnih tretmajev.

Hotel Adriatic ***+

Hotel Kornati ***

Ste tudi vi že bili v Biogradu? Kako ste se imeli? Bi šli tja? Komentirajte in delite svojo izkušnjo z drugimi bralci…