Pomlad se je že dobro začela, sonce nas že zjutraj pogreje skozi okna in ne moremo si kaj, da nas ne bi domišljija popeljala v poletje, na prijetna počitniška potepanja. Z mislijo na tiste, ki se boste na počitnice letos odpravili z letalom, smo se pogovarjali z Markom Gučkom, direktorjem podjetja TM Vista d.o.o., bolj znanim po prevozih GoOpti, ki popotnikom ponujajo nizkocenovne prevoze na okoliška letališča. Pred kratkim so izdelali novo spletno stran, ki ponuja potnikom še več ugodnosti in jim ponuja možnost, da ceno še dodatno znižajo. Kot pravi, je najboljši recept zgoden nakup. Bolj kot je potnik prilagodljiv glede ure odhoda, ceneje lahko potuje.
Da našim bralcem malce osvežimo spomin na to, kaj GoOpti sploh je in kaj ponuja, se vrnimo kar na začetek. Kaj vas je spodbudilo, da ste v Sloveniji začeli z nizkocenovnimi prevozi?
Kot lastniki potovalne agencije Uniglobe TM Travel, specializirane za poslovna potovanja, smo pri delu iskali načine za zniževanje stroškov potovanj. Opazili smo, da nizkocenovne letalske družbe, kot so Volotea, EasyJet in Ryanair, ki so prisotne na okoliških letališčih v Benetkah, Trstu, na Dunaju, v Milanu, Zagrebu in Gradcu, nudijo izjemno nizke cene letalskih vozovnic. Ryanair nas na primer to sezono iz Milana v Düsseldorf, Bruselj in Frankfurt, Pariz ter Budimpešto odpelje že za 19,60 EUR! A težava se je pojavila pri prevozu na letališča zaradi slabo razvitega javnega prometa in neprilagodljivih voznih redov, saj bi morali potniki na letališču včasih čakati več ur, taksi službe pa so imele vrtoglave cene.
… in porodila se je ideja o ugodnih prevozih na letališča?
Tako je, uresničili smo idejo o novi vrsti prevozov, ki bi ustrezala ravno potnikom, ki potrebujejo prevoz na letališče. Menili smo, da v Sloveniji potrebujemo cenovno dostopno prevozno storitev, ki bi se prilagajala uram letov, omogočala vstop in izstop na domu, ponujala direkten in 100% zanesljiv prevoz, hkrati pa bila na voljo kadarkoli, tudi v jutranjih in nočnih urah, ko avtobusi in vlaki vozijo redkeje. Pri oceni trga smo ugotovili, da večina zasebnih cestnih prevoznikov ceno prilagaja povpraševanju, zato se cena, ki jo prevoznik potniku ponudi, lahko tudi poviša, če povpraševanja ni dovolj ali pa se prevoz celo odpove. Tu smo želeli iti korak dlje in si zamislili sistem, pri katerem se cena po nakupu prevoza ne spreminja več, prevoz pa je zagotovljen, četudi je potnik edini v vozilu. Po nakupu potniku ni treba več skrbeti, saj mu prevoza v nobenem primeru ne moremo odpovedati.
V treh letih ste postali resnično prepoznavni. Kako vam je to uspelo?
Glede na to, da število prepeljanih potnikov zelo hitro narašča, smo potrdili idejo, da je zanimanje za tovrstne prevozne storitve na slovenskem trgu veliko, da ljudje radi potujejo in da se vedno raje odločajo za obisk okoliških letališč, saj lahko tako prihranijo precejšnje vsote denarja. Začetek je bil seveda težak, začeli smo popolnoma sami, z enim samim kombijem, sedaj pa imamo čez 40 vozil, med njimi tudi avtobus. Na začetku smo prepeljali le nekaj potnikov na dan, letošnji rekord pa je bil 1054 potnikov v enem samem dnevu!
Tolikšno število prevozov je vsekakor velik organizacijski zalogaj. Kako ste se ga lotili?
Največji izziv je dobra logistika, da lahko vse potnike kar najbolj optimalno združujemo v vozila in jim zagotovimo pravočasen prihod na letališče. Morali smo vzpostaviti tudi stroge standarde za voznike, ki jim nudimo izobraževanja in podporo, jih pripravimo na razmere na cestah in se trudimo, da je njihov stik s potniki na ustreznem nivoju. Na tem področju smo bolj ali manj orali ledino, v Sloveniji namreč tovrstnih standardov in izobraževanj primanjkuje. Stroge kriterije imamo tudi pri izbiri vozil, ki jih redno menjamo, servisiramo, pred vsako vožnjo pa obvezno očistimo in temeljito pregledamo. GoOpti prevoze v Sloveniji sedaj izvaja že pet prevoznih podjetij – v Ljubljani, Mariboru in Portorožu – nadzor poslovanja je zato velik izziv, a vsi izvajalci se morajo brez izjeme držati naših standardov kakovosti, od tega ne odstopamo.
Kako pa se je na vas odzvala konkurenca?
Z nekaterimi prevozniki in prevoznimi podjetji uspešno in redno sodelujemo, so nam pa konkurenti povzročali tudi težave, nam grozili in včasih tudi poškodovali kakšno od vozil. A kljub močnim napadom konkurence smo prepričani, da naši prevozi pravzaprav ustvarjajo še večje povpraševanje, sedaj se vse več ljudi odloča za najem prevoza, namesto da bi se na letališče odpravili z lastnim vozilom, kar je tudi priložnost za druge prevoznike. Razvili smo edinstveno storitev in tako na nek način ustvarili nov trg, na katerem je še veliko priložnosti.
Poleg OPTI prevozov ponujate torej še VIP in FIX prevoze?
Z novo spletno stranjo je VIPflex postal VIP prevoz, torej zasebni prevoz z našimi najboljšimi vozili ob želeni uri, kjer pa smo dodali še možnost izbire prevoza s povračilom v primeru odpovedi leta. Naš stari VIP prevoz je po novem FIX prevoz ob vnaprej določenih urah z možnostjo združevanja potnikov v vozilo, in je sedaj še ugodnejši. Pri nizkocenovnih, a zagotovljenih OPTI prevozih smo uvedli nove relacije in okno fleksibilnosti, ki potnikom ponuja možnost, da ceno še dodatno znižajo. Spletna stran jim ponudi različne cenovne možnosti – bolj kot je potnik prilagodljiv glede ure odhoda, ceneje lahko potuje.
Kako torej lahko potujemo najugodneje?
Najboljši recept je zgoden nakup. Cene so v splošnem nižje, če potniki prevoz kupijo zgodaj, zato vsem potnikom svetujemo, da si prevoz zagotovijo takoj po nakupu letalskih kart. Prevoz je praviloma cenejši tudi, če kupuje več oseb hkrati in če so potniki prilagodljivi glede ur odhoda, kar določijo pri izbiri okna fleksibilnosti.
Pri GoOpti se torej dogaja veliko zanimivega. Kam pa boste GoOpti popeljali v prihodnjih letih?
V načrtu imamo prodor na tuje trge, maja je začela delovati poslovalnica v Zagrebu, dogovarjamo pa se tudi za širjenje podjetja drugam po Hrvaškem in v Italijo. Po podatkih raziskav, ki smo jih izvedli v preteklem letu, je z našimi storitvami zadovoljnih kar 94% potnikov, kar je za nas izjemna spodbuda! Ob tej priložnosti bi se želel vsem strankam zahvaliti za vse prejete pohvale in predloge, iz katerih smo črpali dragocene ideje za izboljšanje GoOpti storitev. Še naprej bomo vlagali v razvoj in se trudili biti vedno boljši, zanimivejši in dostopnejši. Načrtov nam ne manjka, energije pa tudi ne.
Intervju napisal: Jan Janžekovič
Nagradno vprašanje!
relaciji Ljubljana-Benetke-Ljubljana. Srečni izžrebanec, ki bo izbran z naključnim žrebom, bo objavljen v naslednji številki revije Potnik.si, prav tako pa bo obveščen po elektronski pošti. Žrebanje bo opravljeno 13.6.2014 v prostorih podjetja ePrvak d.o.o.