Roboti v turizmu v Slovenji

Nič novega ni, da so roboti postali del našega vsakdana. Lahko nam pomagajo in olajšajo mnogo opravil. Marsikdo ima že doma robota, ki pridno čisti tla ali pa celo kosi travo. Prav tako so roboti že prevzeli delovna mesta v proizvodnih in drugih podobnih dejavnostih. Kljub temu pa bi si lahko mislili, da robota v turističnem sektorju še nekaj časa ne bomo videli, saj v turizmu in gostinstvu veliko vlogo igra tudi medosebni stik. Pa vendar se roboti v tujini že nekaj časa pojavljajo tudi v turistični panogi, sedaj pa jih lahko srečate tudi že v Sloveniji.

Trend digitalizacije

Turistični sektor se neprestano razvija in spreminja. Že v letu 2009 je futurolog Ian Yeoman napovedoval, da bodo stroške v turizmu, ki bodo rasli z višjimi cenami goriva, elektrike, vode in hrane, zmanjšali roboti. Da bi zmanjšali stroške in hkrati olajšali delo zaposlenim tudi v turizmu, marsikje po svetu že več let uvajajo robote. Eden najbolj vznemirljivih primerov robotov v turistični industriji prihaja iz Japonske. Hotel Henn-na je bil priznan kot prvi hotel na svetu z robotskim osebjem, pri čemer se roboti uporabljajo na recepciji, kot informacijske točke za stranke in za namene shranjevanja, pri čemer uporabljajo glasovno prepoznavanje obraza in tehnologijo umetne inteligence.

Podobne prakse lahko srečamo tudi v večjih hotelskih verigah, kot je Hilton, kjer so uvedli umetno inteligentnega vratarja. V sosednji Avstriji najdete hotel, kjer so roboti prevzeli vlogo receptorjev, še več robotskih pomočnikov pa boste po svetu našli v vlogi strežnih pomočnikov. V zadnjem letu se je temu trendu digitalizacije, ki se v tujini že pospešeno širi, pridružila tudi Slovenija.

V Sloveniji pričeli na Bledu

Prve robote v turizmu smo v Sloveniji lahko opazili lansko jesen, ko so v Kavarni Park na Bledu začeli testirati digitalne strežne vozičke. Gre za moderno izvedbo strežnega vozička, na katerega natakar naloži hrano in pijačo, robot pa  jo pripelje do mize gosta. Pri mizi nato še vedno natakar postreže goste, vendar pa na ta način natakar svoj čas posveti gostom in ne izgublja časa s prenašanjem. Testno so uvedli dva opisana ”digitalna natakarja”, ki so jima tamkajšnji natakarji nadeli ime Pavla in Tone.

Kje v Sloveniji jih lahko srečate?

Ker so se strežni roboti izkazali za zelo koristne pri razbremenitvi dela natakarjev, so v skupini Sava Hotels & Resorts sklenili, da takšno pomoč razširijo tudi v hotelskih restavracijah na Bledu; v hotelskih restavracijah, hotelskih barih in pri sobni strežbi v Termah Ptuj, Zdravilišču Radenci in Termah 3000 – Moravske Toplice. Digitalne pomočnike strežnemu osebju so decembra uvedli tudi v Grand hotelu Bernardin, našli pa jih boste tudi v hotelu Histrion.