Potovanje invalidnih oseb

V Sloveniji je invalidnih oseb in oseb z zmanjšano mobilnostjo približno 170.000, kar predstavlja 8,5 % prebivalstva. Moderni načini potovanja omogočajo  kvalitetno udeležbo gibalno oviranih oseb oziroma invalidov. Poleg tega so se nekatere turistične agencije že specializirale za organizacijo potovanj za skupine s posebnimi potrebami. Preberite tudi izkušnje popotnika, ki je na invalidskem vozičku prepotoval svet. 

Preverite, ali je dostopno za invalide
​Seveda je pri načrtovanju potovanja pomembno preveriti tudi, ali je vaša namestitev dostopna za invalide. Pred rezervacijo hotela ali druge nastanitve se zato prepričajte, da ni nobenih arhitekturnih ovir, ki bi vam preprečile sproščen oddih. Veliko informacij o tem, katere destinacije, transportna sredstva in bivalne nastanitve so primerni za invalide, boste našli tukaj. 

Potovanje z letalom

Če potrebujete pomoč na letalu ali še pred vkrcanjem nanj,  je priporočljivo, da to čim prej sporočite letalski družbi, s katero potujete. Priporočamo, da zahtevek po pomoči uredite takoj, ob rezervaciji oziroma nakupu karte, ali najkasneje  do 48 ur pred odhodom.  Vsi, ki potujete z Adrio, lahko zahtevek po pomoči  najdete na njihovi spletni strani. Priporočamo vam, da si ga ogledate tudi tisti, ki se boste odločili za potovanje z drugo letalsko družbo,  saj ima večina letalskih družb podobno zasnovan zahtevek po pomoči.
​Pred vkrcanjem na letalo boste večinoma dobili drug invalidski voziček, s katerim vas bodo pripeljali do vašega sedeža na letalu. Po navadi vas bodo vkrcali, preden bodo začeli z vkrcavanjem ostalih potnikov, zato je priporočljivo, da ste na letališču že dovolj zgodaj.  Pravila in omejitve glede prevoza invalidskih vozičkov se med letalskimi družbami precej razlikujejo. Zato vam priporočamo, da pred poletom pri svoji letalski družbi preverite, kakšna so pravila za prevoz invalidskih vozičkov. Za še več informacij si lahko ogledate Varnostna pravila za prevoz invalidnih oseb z omejeno mobilnostjo. 

Oznake v letalskem prometu za potnike, ki potrebujejo posebno pomoč

Obstajajo univerzalne kratice, ki označujejo stopnjo zahtevane pomoči in se potniku določijo ob rezervaciji. Zato priporočamo, da že ob nakupu vozovnice prevozniku posredujete čim več podatkov o tem, kakšno pomoč potrebujete, saj vam bodo na osnovi zdravniškega potrdila skupaj s temi informacijami  označili vrsto asistence. Če tega ne storite, vam prevoznik in letališko osebje ne morejo zagotoviti pomoči, v skrajnem primeru  pa prevoznik lahko tudi zavrne sprejem na let.
– WCHR (Wheelchair on Ramp) – Potnik potrebuje invalidski voziček za prevoz do/od letala, po stopnicah lahko gre sam.
– WCHS (Wheelchair on Steps) – Potnik potrebuje voziček do/od letala, ne more sam po stopnicah, lahko pa pride do/od sedeža.
WCHC (Wheelchair on cabin seat) – Potnik potrebuje popolno pomoč druge osebe pri gibanju oz. se ne more sam premikati, običajno ima s seboj tudi svoj invalidski voziček. Za potovanje z letalom obvezno potrebuje spremljevalca.
BLIND (Blind passenger) – Potnik je slep oz. slaboviden in potrebuje pomoč med potovanjem.
DEAF (deaf passenger) – Potnik je gluh oz. delno slušno prizadet in potrebuje pomoč med potovanjem.
– DPNA (disabled passenger with intellectual or developmental disability needing assistance) – Potnik s težavami pri učenju, demenco, z Alzheimerjevo boleznijo ali Downovim sindromom, ki potuje sam in potrebuje pomoč.
– MEDA (medical case) – Drugi medicinski primeri, pri katerih je potreben spremljevalec, če tako odloči zdravnik. Spremljevalec mora biti star najmanj 18 let in usposobljen za nudenje prve pomoči. V vseh situacijah mora biti sposoben sam pomagati potniku. Če pa je le temu potrebna medicinska pomoč tudi med letom, je obvezen zdravstveni delavec.
– BLIND/DEAF – Potnik je gluhonem, zato mora imeti pomoč med potovanjem.
MASS – Vsi drugi potniki, ki potrebujejo posebno pomoč.
Komentirajte!
Ali vam je bil članek v pomoč? Potrebujte še kak dodaten nasvet?