Ob prevzemu prtljage preverite, ali je prtljaga v enakem stanju, kot ko ste jo oddali. Če prtljaga, ki ste jo oddali, ni prispela z vami ali je prispela poškodovana, nepravilnost prijavite pri prevozniku, s katerim ste prispeli.
Pisnemu zahtevku morate priložiti
- letalsko vozovnico,
- prtljažni list,
- račun popravila oziroma izjavo servisa o nepopravljivosti skupaj z računom/predračunom nakupa nadomestne prtljage.
Ročna prtljaga
Če je letalski prevoznik odgovoren za poškodbo vaše ročne prtljage, je dolžan plačati odškodnino. Pritožbo morate vložiti najkasneje v sedmih dneh, vsa druga pravna sredstva pa lahko uporabite v roku dveh let. Za posebno izjavo ni standardnega obrazca, zato letalski prevozniki sami pripravijo svoj obrazec. Če imate v prtljagi dragocenosti, lahko z doplačilom zagotovite višje kritje vrednosti (nad 1 220 EUR), vendar morate najkasneje ob prijavi na let dragocenosti posebej prijaviti pri letalskem prevozniku. Kljub temu je priporočljivo, da v tem primeru sklenete zasebno potovalno zavarovanje.
Prtljago, ki ne prispe skupaj z vami, sprva obravnavajo kot zamujeno. V večini primerov jo locirajo v naslednjih 36 do 48 urah, po navadi na enem od letališč, preko katerih ste potovali. Nato letalski prevoznik da zahtevek, na podlagi katerega zamujeno prtljago pošljejo po najhitrejši poti na letališče, kjer ste prijavili zamudo.
Kakšno je najnovejše stanje iskanja vaše izgubljene prtljage, lahko preverite preko mednarodnega sistema za iskanje prtljage WorldTracer. Informacije o prtljagi, ki je v fazi iskanja, boste pridobili z vašo referenčno številko in imenom, pod katerim ste prijavili izgubo prtljage.
V najkrajšem možnem času po prejetju prtljage potnika obvestijo o najdbi. Na podlagi dogovora lahko prtljago dostavijo na želeni naslov. Če ste prispeli v kraj, kjer nimate stalnega bivališča, ste upravičeni do povrnitve stroškov za najnujnejše nakupe v času čakanja na prtljago. Poleg ostale dokumentacije boste, za povračilo denarja morali predložiti seznam nakupov z originalnimi računi.
Če se prtljage ne najde v roku 35 dni po prijavi, se smatra kot izgubljena. Če se vaša prtljaga ni našla v 3 do 5 dneh po prijavi, pošljite izpolnjen obrazec Popis vsebine – Inventory form, ki ste ga skupaj z drugimi navodili prejeli ob prijavi. Popis je tudi temelj, na podlagi katerega prejmete ustrezno nadomestilo. Pri določitvi nadomestila se upošteva starost, vrednost,… predmetov. Lahko ste upravičeni do odškodnine od letalskega prevoznika v maksimalni vrednosti do približno 1220 EUR.
Piše: Mirjam Kimovec